FUTURE TICKET

国立競技場が半世紀の歴史に幕を下ろすことなった2014年5月31日、集まったすべての人と共に最後の国立競技場の姿を永遠に残す記念写真をつくるプロジェクトを行った。観客がいるその場所から国立競技場の最後の姿を、同時に撮影しサーバーにアップロード。写真に記録された情報から、競技場のどの位置から撮影しているのかを判定。集まった写真で3Dモデルの記念写真がつくられ、その場で参加者に発表された。ウェブサイトでは、3Dモデルを好きな角度から閲覧することができ、自分の投稿した写真がどこにあるのかをSNSアカウント名から探すことが出来、その写真は2019年、新国立競技場の、オープニングチケットになる。数多くのファンたちによって、同時に撮影された3836の写真が投稿され、3Dモデルの記念写真が生成された。

http://ourstadium.jp/

Credit
Executive Creative Director :古川裕也(電通)|Creative Director:菅野薫(Dentsu Lab Tokyo)|Creative Director:東畑幸多(電通)|Creative Director :真鍋大度(Rhizomatiks Research) |Art Director/Designer:木村浩康(Rhizomatiks Design)|Art Director:清野信哉(電通)|Copy Writer:小山佳奈(電通)|Producer:池内光(電通)|Producer:千葉秀憲(Rhizomatiks)|Event Producer:藍耕平(Dentsu Lab Tokyo)|Event Producer:山田直人(電通テック) |Front End Programmer:花井裕也(Rhizomatiks Research) |Front End Programmer:三登健太郎|Front End Programmer:左居穣|Back End Programmer:佐々木一( mountposition)|Back End Programmer:椎野俊輔( mountposition)|Movie Producer:加島貴彦(P.I.C.S) |撮影:本間無量(Rhizomatiks Research)|CG:森田仁志(Tymote)|Sound Design:谷口彩子|Movie Director:友久陽志|CG:TAKCOM(P.I.C.S management)|Production Manager:西川芳枝(P.I.C.S)
Award
[ADFEST]
- Branded Content : Branded Content & Entertainment Lotus (Best use of Experiential)
- Silver : Promo Lotus (Best use of Other Digital Media)
- Silver : Promo Lotus (Ambient Promotion: Large Scale )
- Bronze : Direct Lotus (Mobile Marketing)
- Finalist : Branded Content & Entertainment Lotus (Best use of Interactive & Social Media)

[CANNES LIONS INTERNATIONAL FESTIVAL OF CREATIVITY]
- Bronze : Promo & Activation (Use of Exhibitions and Installations)
- Shortlist : Direct (Ambient Media Large scale)
- Shortlist : Direct (Use of Mobile Marketing)

[SPIKES ASIA FESTIVAL OF CREATIVITY]
- Bronze : Outdoor (Interactive Outdoor Experience)
- Bronze : Digital (User Experience)
- Shortlist : Digital (Microsites)

[THE ONE SHOW]
- Merit : UXUI (Data & Human Experience)
- Merit : Branded Entertainment (Branded Mobile)

[ACC CM FESTIVAL]
- シルバー : インタラクティブ部門
Date

2015

Client